Total Pageviews

Friday, 26 February 2010

MACAM-MACAM

penat, pening, tension, stress..semua bergabung menjadi satu..macam-macam hal yang berlaku dalam hidup aku sekarang ni..start new sem ni, aku further degree..pergh, berat siot!!pening..aku ingatkan after masuk degree ni, perangai sesetengah makhluk akan berubah, means takdela aku kena siapkan assignment or report for diorang..tapi, ade makhluk tu, still lepak-lepak..hampeh sungguh..dan makhluk tersebut g degree pun pasal takut hilang kawan..bangang ke tak??sial gile..(sorry kalau bahasa kasar..mmg tengah tension nak mati ni!!)..pastu, ade jugak yang keje nak copy je assignment orang..sial btol!!!aku tension gile ni..semalam, time tengah wat assignment yang susah gile, ade mamat chat ngan aku, senang-senang je, die nak mintak aku punye assignment!!!babi btol!!aku dh r susah payah perah otak..time tu pun, xdpt jawapan lagi..dah mamat tu suke hati mak bapak belah awek die je nak mintak assignment aku..malas aku nak cite kat kawan-kawan aku ni, coz' diorang agak obses ke jantan-jantan..pastu bajet baek..kalau mamat-mamat tu mintak assignment ke, report ke, konon-konon bermurah hati pegi bagi..padahal, yang bersusah payah wat assignment tu aku!!!sume org sial gile!!!aku memang sangat tension ni..diorang tak nampak lagi aku yang panas baran, tu yang berani nak pijak kepala aku tu..before diz, aku thn je..tapi, aku pun manusia beb..aku ade tahap kesabaran jugak..nak nangis pun ade rasenya, ble orang dah wat aku camni..tension!!!

second story, afiq selalu suruh aku tegur kawan-kawan aku..al-maklumlah, diorang takdela baik mane..aku dah tak tau nak wat ape ni..bengang..pastu, ble kena kacau ngan antu, beria takut-takut..beb, cermin diri tu!!!ko dahla slalu miss solat, aurat pun tak reti nak tutup!!!bile datang menda camtu, beria takut!!!pastu, kalau kena tahan ngan p.guard, beria cakap p.guard itu ini..padahal ko yang salah!!!pleasela wei..umur dah 20 wei..dosa dah lama ko kena tanggung sendiri..tutupla aurat tu..bukan susah mane pun!!ko nak kena langgar ngan treler dulu ke, baru nk insaf??!!sibuk cite parents ko sakit itu, sakit ini..bukan aku nak kurang ajar..camnela diorang bleh biarkan anak-anak tak reti nak ikut ajaran Islam??pelik aku..pastu, sibuk nak kate family tak happyla, macam-macam..muhasabah sket diri tu..penat aku..

aku dah penat hidup macam ni..aku rindukan kawan-kawan imtiaz aku yang hidup memang macam orang Islam..aku rindu lifestyle orang Islam..aku rindukan semua tu..aku tak tau nak wat camne lg..aku harap, aku dapat sabar sikit je lagi..aku memang kena bersabar..insyaAllah..

1 comment:

  1. mardhiah amiruddin11 May 2010 at 18:57

    slm...nice blog la nab..sblm ni x penah lawat lg..tp lps ni,rajin2 la update blog ye....ade org nk lawat..hehehe..ujian mematangkn kite n that's time kite blh tau sape kwn time susah n time senang...n remember that things happened for reasons right??^_^..(rindu gak kwn2 imtiaz)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...