Total Pageviews

Saturday 1 August 2015

Human and Relationships

Baru balik dari hantar abang nombor dua ke rumah mentua dia. Kenduri. Dan, masa abang nombor satu dan empat kahwin dulu, takde pun terasa sangat. Tapi kali ni, lain. Tak tau kenapa. Nak kata kamceng sangat ke aku dengan yang nombor dua ni, tak! 

Relationship aku dengan abang2 aku ni, lain. Takde pun beria-ia macam orang lain dengan abang diorang. Kalau ada orang kata, ada abang best sebab selalu dia belanja, abang aku tak. Jangan haraplah! Burger pun dia beli makan seorang je, takde makna nak belikan orang. haha.. Kitorang ni, macam strangers yang terpaksa tinggal dalam satu rumah yang sama je. Housemates, yes, itu relationship yang paling similar dengan apa yang aku dan abang2 aku ni. 

Tapi, bila seorang-seorang keluar dari rumah ni, terasa pulak sunyinya. Kalau dulu, berlapan, sekarang, tinggal berlima je. Paling terasa is, bila aku dengan abang nombor tiga dan adik aku je lepak depan TV tadi. Terasa sunyinya. huhu.. Tak sedar pulak, housemates punya relationships, boleh deep sampai macam tu sekali. haha..

Tapi, tulah dia relationship manusia ni. Susah kadang kita nak predict. Mesti semua orang pernah alami benda yang sama. Macam masa sekolah dulu, siapa yang sekolah asrama, senang sikit nak relate. Dormmates kita dulu, sampai sekarang rasanya ada yang kamceng walaupun ada tu beza umur sampai 4 tahun,  yang jarang tegur pun kalau dah tak senior junior tu kan, apa je relationship yang boleh korang bayangkan? haha.. Tapi kalau jumpa, relax je boleh sembang itu ini. Kadang tu, tak sama dorm pun, jumpa pun masa nak tunggu shower atau toilet. Apatah lagi kawan sama-sama buat jenayah kan? Lagilah.. haha..

Memang masa dulu, takde terfikir the relationships boleh lasting sampai sekarang. Macam aku dengan kawan2 masa sekolah dulu. Masuk tahun ni, dah 13 tahun kenal, tapi sentiasa je ada modal nak sembang, tak awkward pun kalau jumpa macam-macam topik boleh cerita sampai kalau jumpa memang tak nak berpisahlah! haha.. Padahal masa sekolah dulu, rasanya, takdelah sampai macam tu sekali sembang tak hingat dunia! haha..

Tu baru kawan, sahabat, nikan pula relationship sedarah ni kan? Walau kita buat tak endah macam mana pun, air dicincang takkan putus. Kita menyampah macam mana pun dekat abang kita yang suka je buli kita tu, satu hari nanti, kalau dia pergi keluar dari rumah kita, tinggal dengan family baru dia, barulah kita sedar. Macam mana kita rasa annoying adik lelaki kita yang kadang tu tudung kelepet pun sibuk je nak tegur, nanti kalau tetibe dia pun keluar dari rumah kita ni, baru kita sedar, the relationships we shared. 

Sebab dah sah-sah dalam IC kita sama nama bapak, dalam surat beranak, nama ibu yang lahirkan tu sama, dan dalam IC memang alamat pun rumah yang sama. Bond tu, takde siapa sesuka hati boleh nak share dengan kita melainkan dia adik beradik sedarah sedaging kita. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...