Total Pageviews

Thursday 5 September 2013

ROAD TO EDINBURGH PART 15: FLY!!!!

so, dah packing2 barang, apa lagi?? FLY!!!! bukan fly dalam erti kata lalat ye..fly as in, naek kapal terbang nu~~haha..







Flight aku, mas pukul 10.10 pagi 4/9 iaitu rabu, semalam..untuk mengelakkan kelewatan kita sampai airport, so, kenalah check in online siap2..macam yang aku buat..sebelum pergi dah check in..takut jalan jammed bagai, lambat pulak sampai nanti~~~


aku gerak dari rumah, dalam pukul 7 lebih macam tu..satu family pergi kot!!!haha..terharu rasanya..otw tu, memang dok tahan je, tamau nanges..malu nanti kena gelak..haha..aku kan, COOL~~~haha..aku dari rawang, so kitorang amek guthrie, then baru tukar plus sebab nak elak jammed at kota damansara..pukul 8 lebih macam tu, sampai dah aku kat klia..

then, sampai teruslah check in bag..cuak jugak aku..takut lebih muatan..muahaha~~~memang lebih sikit, tapi, takde pulak dia charge..haha..lepas je..dah check in beg, supposedly aku boleh dah masuk departure hall..tapi, sebab lapar, kitorang pun pergi breakfast dulu..my last breakfast with them..huhu..

sebab breakfast tulah, aku lambat masuk departure hall..gate dah nak tutup, baru aku masuk..nasib baik aku jalan memang laju..sempatlah naik flight tu..haha..




Flight aku tu, 13hours kot..lama gila nak mampus..tapi, mujur mas dia ada flight entertainment..so, takdelah bosan sangat..sempatlah aku tengok bikers kental sampai tertidur..the internship, ninja assasin, iron man 3 dengan lagenda budak setan..haha..movie marathon aku dalam flight tu!!!haha..sempat jugak layan lagu..dok bosan2..tapi, serius, lenguh kaki dok lama2..itu pasal aku kejap2 bangun pergi toilet..bukan nak pergi sangat pun..lebih kepada nak meluruskan kaki..haha..lenguh gile~~~

n semalam, flight tu seram..masa dekat india, dia gegar kuat gila!!!!turun naik, huyung hayang..risau aku..tu yang rasa nak muntah tu..time mendarat pun sama..flight tu, lambat sikit sebab dia kata dekat heathrow congested..so, kena tunggu kosong baru masuk..tu yang dia dok fly jauh2, then buat u-turn..lambat gila..

dah sampai, kenalah menapak..pergi ke uk border dulu..cop passport..pegawai dia tanyalah, study apa kat uk ni..course apa bagai..then, dia minta tb certificate..then, dia chop2, dah..jalan pergi amek beg~~~haha





dah amek beg tu, jalan lagi, keluar~~~dan aku pun dok melangut dalam 10minit macam tu tunggu cousin aku..haha..dan, bila dia dah sampai, terus naek tube, dengan heret beg berat2 tu, tukar bas untuk pergi rumah dia..

malam semalam, aku pengsan~~~haha..ngantuk sangat~~~

P/S - next will be: ME IN EDINBURGH

5 comments:

  1. Alhamdulillah..dah sampai uk dah..selamat berdikari..

    ReplyDelete
  2. suke lah tengOk akak . .steady je :) .cOOl . blog mOtivasi saya . .tQ . .update lah selalu :)

    ReplyDelete
  3. Salam. akak buat degree kat mana and degree course apa eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. degree? BSc Surveying Science and Geomatics dekat UiTM Shah Alam

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...