Total Pageviews

Sunday 10 March 2013

THE ONE AND ONLY RED IN MALAYA


ingat lagi, ada member kelate aku pernah kata: "eleh selangor tu..orang red warriors die pun nak red jugak..RED GIANT." aku mula2 gelak sikit..budak ni..baru nak up..baru nak kenal bola malaysia..ni mesti kes tengok bola malaysia after aff suzuki 2011 ni..haha..aku tengok bola malaysia dari zaman azman adnan lagi..aku saksi keeper malaysia sumbat goal dengan relaksnye sepak bola dari goal die pegi goal lawan time sukan sea tahun berapa tak ingat..tapi keeper tu, keeper felda kot sekarang..yang rambut panjang tu..aku saksi kebalnya azmin azram abdul aziz jaga goal malaysia..aku saksi akmal rizal main power gile..aku saksi amri yahyah sumbat golden goal final piala malaysia..aku saksi jatuh bangun bola malaysia..aku tengok bola malaysia dari orang semua malas nak layan bola malaysia..

apsal aku dok cakap aku saksi itu..aku saksi ini?? ni aku just nak bagitau yang, kenyataan kawan aku, sangatlah tak berasas..yang mana dia kata RED GIANT tiru kelate..haha..as far as i concern, sejak dulu, aku rasa kelate orang panggil skuad kijang..baru 2-3 taun ni diorang kata diorang red warriors..haha..sedangkan selangor, memang dari dulu skuad MERAH KUNING atau RED GIANT..kenapa?? sebab selangor dulu, invincible..unbeatable..lawan selangor dulu, tak perak, kedah..or kadang2 kl..tu je team yang kuat kat malaysia..n, bersusun trofi yang team kami menang..kalau macam team lain, sibum dok taruk bintang kat jersi, aku rasa, kalau RED GIANT nak buat macam tu, penuh jersi dengan bintang je..haha..betapa otai dan legendnya team kami ni..haha..



ok, back to story..aku tulis entry ni pasal nak cerita yang, even orang cemuh team RED GIANT ni, kata entah pape..dah lama tak menang trofi..bagi aku, team ni merupakan team paling konsisten dalam liga malaysia..tiap2 season, mesti top3 punya!!!tak pernah jatuh!!! tu dah tunjuk betapa bagusnya team ni..memang, team lain dok menang treble bagai..tapi, tu semua sementara buat apa..contoh, kedah dulu gah dalam 3-4 tahun menang piala..team hijau kuning ni yang start pecahkan legacy MERAH KUNING..dok menang itu ini..tapi, semua tu tak lama..dan sekarang, dok dekat liga perdana..team kelate pun sama..3-4 tahun up..sekarang merosot sedikit..bukan nak bangga, tapi, hakikat..memang team kami lama tak menang piala..tapi, team kami, konsisten..macam chelsea kat epl..tak menang cup pun, still top 3..

kami hilang SAFEE SALI, SAFIQ RAHIM, AMIRULHADI, RAZMAN..ni je yang aku ingat..tapi, kami still ada skuad yang mantap..tak payah ada nama besar pun still boleh menang game..tak payah nak kata player tak serasi ke apa..kami punya player pun, baru start main sama season ni..muka baru dalam team selangor season ni, SHARBINEE, MAHALI, NASRIQ, CHRAPAN, KUNALAN, VEENOD, GURUSAMY, FORKEY DOE, RAMZUL, AFIQ, SHUKOR JUSOH, RAIMI..kesimpulannya, skuad RED GIANT season ni, memang totally berubah!!! hanya NORAZLAN, BUNYAMIN, ASRA dan AMRI muka last season..tak timbul masalah kami hilang banyak bintang..takde masalah!! Man U pun takde player star still boleh menang league..semua ni, bukan depend kat nama player tu, star ke apa..yang penting, we play as a TEAM..setengah team tu, aku tengok, main sorang je..semua nak tunjuk konon aku paling terer..aku suka komen time game RED GIANT vs kijang dulu..dia kata: " SELANGOR MAIN SEBAGAI SATU TEAM!!" aku memang sangat suka masa tu..sama dengan game JDT semalam..haha..



kami menang dengan kijang, jdt, atm yang orang dok over-rated..orang dok cemuh selangor..kalau player selangor dapat main untuk malaysia, ramai pertikai..kata fam semua orang selangor..biased itu..biased ini..tapi, diorang lupa, pengalaman yang team RED GIANT ada membuatkan player kami semua experienced..tak guna skill bagus macam mana, tapi kalau takde pengalaman main dekat international, memang tak kemana..contoh, dok kata striker pahang FAUZI apa entah tu bagus..bila panggil main untuk malaysia, tak perform..aku nak tengok time lawan yaman nanti..haha..

as a conclusion (macam buat karangan..bangga cikgu maisarah..haha), macam kat epl orang kata Man U the only red, kat malaysia SELANGOR IS THE ONLY RED!!! haha..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...